STEM – своїми руками та головою. Чому математика важлива?


Відповідно до Указу Президента України №31/2020 від 30 січня 2020 року «Про оголошення 2020/2021 навчального року Роком математичної освіти в Україні», Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти)  та плану роботи Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського 20 жовтня 2020 року о 15:00 на блозі «Розвиток творчої дитини. Інформаційно-комунікаційні технології» та YouTube-каналі будуть розміщені матеріали із заходу Online meeting з теми: «STEM – своїми руками та головою. Чому математика важлива?».

У відео представлено практичні напрацювання кафедри природничо-математичних дисциплін та ІКТ в освіті, відділу роботи з обдарованими учнями нашого інституту, працівників Національного університету «Чернігівська політехніка» та інших освітян України.

Надані матеріали будуть корисні вчителям, які впроваджують STEM-освіту, ведуть проєкти та займаються з обдарованими учнями, а також методистам РМК (ММК, ММЦ, ЦПР), ОТГ, які відповідальні за роботу з обдарованими учнями. 

Мета заходу: поглиблення знань про STEM-освіту як засобу розвитку здібностей та обдарувань учнів, компетентностей з природничо-математичних дисциплін; визначення місця математичних знань при виконанні інженерних досліджень та проєктів; обмін досвідом та обговорення науково-методичних підходів; ознайомлення педагогів з інноваційними технологіями, необхідними для реалізації концептуальних засад розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти).


Андрій ДАВИДЕНКО: Дослідження, відкриття, творчість не без математики

Дмитро ПОКРИШЕНЬ: Математика у тригранній призмі


Валентика СОРОКА: Системи числення та їх застосування до розв’язування задач


Павло ДАВИДЕНКО: Чому математика важлива (на прикладі заняття з робототехніки)?


Юрій КРАСНОВИД: Роль технічної творчості в навчальному процесі


Оксана МУХІНА: Математична грамотність у контексті STEM-освіти


Людмила РЕМИДОВСЬКА: Створення STEM-середовища в закладах освіти області


Оксана РУДИЧ: Значення інтелектуальних змагань у контексті STEM-освіти


Ольга СИРОТІНА, Лариса КУКСА: Сільськогосподарські машини, математика та освітня робототехніка в початковій школі


Ольга СИРОТІНА: Піщана казка


Тетяна РОЄВА: Управління розвитком STEM-мислення в учнів початкової школи

Володимир БАЗИЛЕВИЧ: Чи потрібна програмісту математика?


Олександр ВЕЛІГОРСЬКИЙ: Математика для Arduino


Коментарі

  1. Шановний Андрію Андрійовичу! Дякую за цікаву і змістовну добірку матеріалів освітян Чернігівщини в галузі впровадження елементів STEM-освіти. За кожною доповіддю - величезна праця. Цікаві ідеї, багато нового, приємно, що поряд працюють такі яскраві особистості, мабуть ще не все втрачено. Ролик Юрія Красновида передивився двічі, золоті руки у людини! Велика подяка Олександру Велігорському за демонстрацію можливостей tinkercad, я ще не бачив подібної для ARDUINO. Ще раз подяка всім учасникам конференції!

    Тарасенко Володимир, вчитель фізики

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. дякую! приємно таке читати. будемо працювати. головне робити свої проекти

      Видалити
  2. Интересные проекты (Юрій КРАСНОВИД). Воспитание СТЕМ предпологает применение знаний на практике, то что у Вас отлично получается. Удачи!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Спасибо, уважаемый Виорел Николаевич! Для участников данного мероприятия подам о Вас небольшую справку.
      Виорел Николаевич Боканча - известный в Республике Молдова, Румынии и и других странах Европы методист-физик. Профессор. Работает в университете (Кишинев). Автор серьезных статей и учебников по физике для учащихся своей страны. Мы с ним единомышленники в плане использования в учебном процессе по физике исследовательских. лабораторных работ и творческих заданий. Он также является членом жюри Всеукраинского открытого турнира юных изобретателей и рационализаторов. Оказывает помощь в разработке для него заданий. Хорошо знает историю Молдовы.

      Видалити
  3. Шановний Володимире Миколайовичу! Підбирав матеріали Покришень Д. А. Я лише попросив Юрія Івановича Красновида, щоб він записав відео, та записав свій ролик. Прилучанам відоме моє бачення проблеми по авторських курсах, які я проводив у вашому місті та районі. Жаль, що люди не бачили створеного Вами раніше науково-технічного клубу "Пошук", де було створено стільки нових приладів, що тому міг би позаздрити відповідний науково-дослідний інститут та завод з виробництва навчальних приладів. Це пам'ятають учасники одного із Всеукраїнського семінару з методики навчання фізики, який ми проводили в приміщенні 11-ї школи м. Чернігова (нині 11-й колегіум). Пам'ятають робота "Васю", який реагував на світлові та звукові сигнали (з ними грались учасники семінару). Це був, здається , 1992 рік. Цікаво, що в ньому взяв участь Василь Васильович Смолянець (головний редактор видавництва "Педагогічна преса") (нині вже покійний), були люди з Херсону, Києва, Волині, Одеси. Були присутні й білоруси. Частина Ваших приладів та сам клуб описані в моїй монографії "Методика розвитку творчих здібностей учнів у процесі навчання фізики".
    Окремо скажу про роботу вчителя фізики Красносільської ЗОШ Борзнянського району Юрія Івановича Красновида. Це надзвичайно творча людина. Він також розробляє та виготовляє прилади для навчального експерименту (і не лише для нього). Коли говорять про жінку, яка може зварити суп з нічого, то це можна перенести й на Юрія Івановича, який може "з нічого" виготовити прилад. Було б непогано, якби вдалось нам зібратись разом (Вам, Красновиду Ю. І. (його кабінет фізики можна назвати справжньою STEAM-лабораторією), Мартинюку О. С. (доктор наук та професор з Волині), Яковцьову І. М. (суперелектронщику з Гомельського держуніверситету ім. Франциска Скорини). Мені здається, що це нам згодом вдасться зробити, адже з цього місяця я став працювати експертом з винахідництва в Інституті розвитку інновацій в Україні.

    ВідповістиВидалити
  4. Классный пример применения математических знаний в робототехнике (Павло ДАВИДЕНКО). Из своего опыта знаю,что без такого экскурса невозможно програмировать что-то. Спасибо!

    ВідповістиВидалити
  5. Дякую організаторам і всім учасникам. З задоволенням з колегами (не кажучи про учасників групи) передивились ролики і не по разу. Дійсно це не легка але цікава справа і вона дає свої результати. Хотілось би організувати реальну зустріч. Як варіант запрошуємо в Красносільське. Ще раз всім дякую і від себе і від адміністрації. Красновид Юрій, вчитель інформатики

    ВідповістиВидалити
  6. Я дякую Андрію Андрійовичу, що він згадав мене добрим словом, але я був в кадрі, я ініціатор та я не сам нас хоч і не велика але група без них я ніщо працювали ж разом Ю.Красновид

    ВідповістиВидалити
  7. Андрей Андреевич, спасибо! Поздравляю всех участников форума с интересными материалами. Рад с Вами сотрудничать в области СТЕМ. У нас в Молдове, как и за рубежом, эта тема очень популярная. В новых программах по всем дисциплинам в обязательном порядке введены проекты STEM/STEAM. Я рекомендовал Ваш опыт своим коллегам. Надеюсь на продолжение этого интересного опыта. Что-то вроде Чому физика важлива?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Спасибо и Вам, Виорел Николаевич, за добрые слова. Я таки и думал, что Вы найдете нас с нашим СТЕМ. Конечно, будем продолжать сотрудничество. Передавайте привет моим друзьям (Константинову и Ботгросу), а также учительнице Валентине, я же ее подарок демонстрирую в своем видео.
      Я все время возвращаюсь к Программе по физике в Вашей республике. Завидую. В ней осталась и, даже, поднялась физика. Очень круто.
      Жаль, что мы в этом отношении уходим назад...

      Видалити
  8. Отдельную благодарность Олександру ВЕЛІГОРСЬКОМУ. В данный момент разрабатываю курс для учителей на базе Ардуино. Как раз не хватало такого примера. Удачи!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Полностью поддерживаю данный коментарий. Меня, как радиолюбителя со стажем, этот вопрос интересует. Сдерживает только отсутствие всех необходимых деталей а главное необходимых знаний (детали в инете можно найти). И вот недавно мой бывший ученик, который сейчас преподает в Германии, привез необходимые компоненты и кое-что показал и объяснил. Но этого мало. И данная лекция была очень полезна а главное дала идею в каком направлении еще можно работать. По себе знаю, что основное - это идея а проблемы с реализацией можно решить. Ю.Красновид

      Видалити
  9. Гарну та корисну роботу показали й вчителі Ольга СИРОТІНА та Лариса КУКСА. Це, насправді, те, що можна віднести до обговорюваної проблеми. Нехай у вас обох буде натхнення для продовження даної діяльності.

    ВідповістиВидалити
  10. хочу звернути увагу, що огляд проблем STEM-освіти подано з різних боків. тут і виступили науковці, викладачі, методисти і вчителів практиків. приємно дивитись, що кожна категорія бачить своє місце у цій темі. саме приємне у цьому всьому, що кожен намагається робити свої проекти і ми можемо спостерігати за реальним STEMом своїми руками і головою! всім успіхів та продовжити роботу у цьому напрямі

    ВідповістиВидалити
  11. Щиро дякую А.А. Давиденку за рекомендовані для ознайомлення корисні практичні матеріали та його роботу щодо впровадження STEM у вітчизняну освітню галузь. Маючи величезний досвід роботи з творчо обдарованою молоддю (багаторічний досвід турнірної роботи), власний ентузіазм та бажання навчати, він об'єднує однодумців, які уміють працювати не тільки головою, але й творити руками. Саме це і закладено в концепції STEM. Хоча, на превеликий жаль, вважають, що STEM-лабораторія моє бути оснащена ЛИШЕ сучасним комп'ютерним обладнанням, і чим дорожчим - тим вона краща :-). Прикладом реальної роботи, де поєднано науковість, технології, інженерію та використання природничо-математичних дисциплін слугує досвід сільського вчителя Красновида Юрія Івановича. Завдяки досвіду саме таких Педагогів можна вбачати перспективу впровадження сучасних тенденцій у розвиток технологічної освіти. Особлива вдячність Павлу Давиденку за популяризацію засобів робототехніки в освітній галузі - приємно, що мої передбачення щодо її ефективності та перспективності стали реальністю та мають продовження.
    Бажаю успіхів у продовженні цієї корисної роботи. Пишаюсь багаторічною співпрацею із Вами, шановний Андрію Андрійовичу. З великою радістю долучусь до подібних проектів.
    З повагою доктор педагогічних наук, професор кафедри експериментальної фізики, інформаційних та освітніх технологій Волинського національного університету імені Лесі Українки Олександр МАРТИНЮК.

    ВідповістиВидалити
  12. Дуже радий поділитися досвідом, і звичайно ж, радий тому, що моя маленька презентація виявилася корисною. Якщо будуть питання - можете знайти мене на Фейсбуці, я там підписаний як Alex Veligorsky.

    З повагою, Олександр Велігорський.

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар