Переваги та недоліки використання ІТ в навчальному процесі


Недоліки використання інформаційних технологій:

1)   збої в роботі комп’ютера – внаслідок недосконалості програмного забезпечення та незадовільного стану апаратної частини можуть видаватися повідомлення про помилки, що не мають безпосереднього відношення до розв’язування поставленої задачі;
2)   нестійкість до неправильних дій – неправильно введені дані або невідповідність введених даних встановленим стандартам операційної системи можуть викликати збої в роботі програми або неправильну відповідь;
3)   надмірна категоричність – програма не сприймає розв’язок задачі, який не передбачений у програмному забезпеченні, нівелюється творчий підхід;
4)   неадекватність суджень оцінок – не враховуються попередні результати навчання;
5)   недостатня або надмірна допомога – підказки подаються у загальному вигляді, що не дає можливості знайти правильну відповідь, або навпаки подаються надто детально, що зменшує роль студента при пошуку розв’язку задачі.
Необхідно звернути увагу на те, що потрібно розглядати кожен програмно-педагогічний продукт окремо, тому що недоліки одного ППЗ можуть бути відсутні в іншій, а також можуть існувати внутрішні обмеження застосування програмного забезпечення, які не можна віднести до недоліків.

Основні переваги застосування інформаційних технологій в навчальному процесі:

1)   мотивація навчання – робота з комп’ютером та можливість диференціації складності завдань впливає на збільшення інтересу до навчання;
2)   активізація діяльності студентів у процесі навчання – є можливість регулювання рівня допомоги та способу отримання навчального матеріалу;
3)   індивідуалізація навчання – коли програма враховує попередні відповіді на поставлені задачі, а також враховує вікові та психологічні особливості та забезпечує різні шляхи подання навчального матеріалу, рівня допомоги, необхідного для успішного засвоєння матеріалу;
4)   залучення до науково-дослідницької роботи – комп’ютер з відповідним програмним забезпеченням перетворюється на експериментальну установку, за допомогою якої можна проводити велику кількість дослідів за короткий проміжок часу, змінюючи початкові дані; досліджувати результати експерименту та перевіряти висунуті гіпотези;
5)   формування рефлексії діяльності – можливість візуалізації результатів проведеного дослідження або розв’язування задачі;
6)   розширення можливостей подання навчального матеріалу – використання сучасних засобів мультимедіа дає можливість більш детально та яскраво провести демонстрацію та моделювання досліджуваного явища;
7)   збільшення бази навчальних задач – забезпечує збільшення кількості та введення нових типів навчальних задач, з можливістю впливати на процес розв’язку задач;
8)   контроль за навчальним процесом – використання програмно-педагогічного забезпечення дає можливість відслідковувати міркування студента та при виникненні помилок виконує пошук методики їх усунення;
9)   ігрові прийоми – окремі елементи процесу навчання подаються у вигляді комп’ютерної гри;
10)    зменшення рутинної роботи – комп’ютер використовується як засіб для розрахунку, який проводить рутинні проміжні розрахунки, що зменшує втомлюваність під час розв’язування задачі та збільшує час на пошук оригінальних ідей та реалізації творчих здібностей.

Коментарі