Чим Ви займались цілий рік?
Яких принципів дотримуєтесь у своїй роботі?
На що спрямована ваша діяльність?
Як відбувається робота з обдарованою молоддю?
З якими проблемами слід ще попрацювати?
Які результати отримали?
Плани на наступний рік. Що нового нас очікує?
Ваша співпраця з іншими організаціями, що це дасть нашим вчителям?
Що про вашу роботу думають учителі?
Що про вашу роботу думають учні?
Чим Ви займались цілий рік?
Яких принципів дотримуєтесь у своїй роботі?
На що спрямована ваша діяльність?
Як відбувається робота з обдарованою молоддю?
З якими проблемами слід ще попрацювати?
Які результати отримали?
Плани на наступний рік. Що нового нас очікує?
Ваша співпраця з іншими організаціями, що це дасть нашим вчителям?
Що про вашу роботу думають учителі?
Що про вашу роботу думають учні?
Чим Ви займались цілий рік?
Крім основної навчальної діяльності (курси, вебінари,
семінари) зосередили свою увагу на науковому дослідженні психологічних проблем
з якими зустрічаються слухачі наших курсів. Проблема підготовки працівників
освіти до впровадження та використання ІКТ в освітній процес досить складна і
не може бути вирішена впродовж одного року, але ми докладаємо максимум зусиль
щоб прискорити даний процес.
Цього року активно використовувались індивідуальні
консультації вчителів області з різних питань. Наприклад, підготовка матеріалів
(блог учителя) на конкурс «Учитель року», підготовка учнів до олімпіад та
турнірів, захисту творчих робіт МАН.
Розроблено сервіс для проведення вебінарів Webinar.org.ua через який проводяться вебінари
обласного та Всеукраїнського рівня. Продовжила розвиток система веб-ресурсів, яка підтримується
працівниками кафедри (“Розвиток
творчої дитини. ІКТ” tvorchistd.blogspot.com, “ІКТ в школі” iktvshkoli.blogspot.com, “ІКТ курс для
початківців” iktkurs2012.blogspot.com,
“Сайт кафедри Інформатики та ІКТ в освіті” ikt-cn.org,
“Дистанційне навчання” dist.org.ua, “Інститут
GeoGebra Чернігів, Україна” sites.google.com/site/geogebrachernigiv та інші). Підписано договір про
долучення області до Всеукраїнського репозитарію навчального контенту.
Яких принципів дотримуєтесь у своїй роботі?
Вчись.
Прагни більшого. Досягай. Постійне самовдосконалення та самокорекція, встановлення
високих цілей та впевнений рух до них вибудовує траєкторію успішного
професійного зростання кожної особистості.
Будь
творчим. Бути таким як всі не дозволяє особистості реалізувати свої
бажання та прагнення. Нестандартний підхід до вирішення проблеми, з тим же
використанням ІКТ, відкриває нові можливості, вивільняє творчий потенціал та
направляє когнітивні процеси на продукування нових ідей. Але не слід забувати,
що випадкові відкриття робить тільки підготовлений розум.
Слідуй за
мною. Найкращий керівник це той хто своїм прикладом показує
підлеглим яких результатів можна досягти своєю працею. Тому намагаємось
постійно розвиватись та тримати руку на пульсі еволюції інформаційних
технологій, впроваджувати їх у всі напрями діяльності кафедри (навчальну,
організаційну, методичну, наукову).
На що спрямована ваша діяльність?
Основна наша діяльність спрямована на фундаментальну
інформатичну підготовку педагогічних працівників області, формування у них
мобільності. Іншими словами, щоб кожен вчитель міг без особливих проблем
самостійно розбиратись у новому програмному забезпеченні, технічних засобах
навчання, спеціалізованому педагогічному програмному забезпеченні, розуміти та
активно використовувати хмарні технології, долучатись до розбудови
ІКТ-інфраструктури навчального закладу в якому працює.
Не осторонь нашої діяльності є робота з обдарованими
дітьми.
Як відбувається робота з обдарованою молоддю?
У даному напрямі використовуємо два підходи. Перший це
робота з вчителями, надання їм науково-методичної допомоги, технологій та
інструментів, мотивування та наставництво. З іншого боку це робота
безпосередньо з дітьми. Концепція спілкування з такими дітьми відрізняється від
класичної, необхідно досить гнучко та індивідуально підходити до кожної дитини.
З якими проблемами слід ще попрацювати?
Найбільша проблема з якою нам доводиться зустрічатись
це внутрішня мотивація вчителів, а точніше її відсутність. Саме тому зосередили
свою увагу на психологічному аспекті, демонстрації успіхів інших за для
збільшення мотивації. Як говорив академік В.М.Глушков: «Людина у XXI столітті,
яка не вміє користуватися комп’ютером, буде подібна до людини XX століття, яка не
вміє ні читати, ні писати».
Актуальними залишаються
питання оновлення парку комп’ютерної техніки, розширення матеріально-технічної
бази, забезпечення надсучасними засобами
ІКТ всіх освітніх організаційних структур.
Які результати отримали?
Завдяки системній та
систематичній роботі учні області мають досягнення на 4 етапі Всеукраїнської
учнівської олімпіади з інформаційних технологій – диплом ІІ ступеня; на Дистанційному турнірі з інформаційних технології
серед учнівської молоді – диплом ІІ та ІІІ ступеня; на Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт
учнів членів МАН України у відділенні комп’ютерних наук – диплом
ІІІ ступеня.
Отримано золоту медаль за
роботу завідувача кафедри Покришня Дмитра
Анатолійовича «ІКТ-інфраструктура навчального закладу» на міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти 2015» у номінації
«Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальну, наукову та
управлінську діяльність навчального закладу». А також ІІ місце у Сьомому всеукраїнському конкурсі на кращу науково-методичну розробку
в системі післядипломної педагогічної
освіти у 2015 році за «Електронний навчальний посібник “Інформаційні
технології”».
Вчителі області та їх учні беруть участь у
всеукраїнських конкурсах, турнірах та
здобувають нагороди. Деякі досягнення вчителів, їх матеріали розміщуємо на
блозі “Розвиток
творчої дитини. ІКТ” tvorchistd.blogspot.com.
До науково-практичної Інтернет-конференції «Інформаційні технології в навчальному
процесі 2014» з кожним роком долучається все більше учасників. Подано
матеріали з різних регіонів України: вчителі міста та області; інститут
інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України; інститут інформатики
НПУ імені М.П. Драгоманова; від Дрогобича до Луганська, від Сум до Херсона; класичні
ВУЗ та заклади ППО. З матеріалами конференції можна ознайомитись на сайті
кафедри ikt-cn.org.
Плани на наступний рік. Що нового нас очікує?
З нового
року плануємо розроби великі, відкриті, онлайн курси
(МООС) з проблем впровадження та використання ІКТ, підготовки учнів до
всеукраїнських олімпіад та турнірів. Впровадження даної інноваційної форми
навчання дозволяє долучитись до реалізації парадигми відкритої та неперервної
освіти.
Сподіваємось розширити
співпрацю з іншими закладами післядипломної педагогічної освіти України.
Ваша співпраця з іншими організаціями, що це дасть нашим вчителям?
Доступ
до більшої бази передового педагогічного досвіду, обмін думками, розробка
спільних проектів, участь у міжнародних проектах не буде зайвою вчителю, який
прагне постійного професійного вдосконалення та зростання.
Що про вашу роботу думають учителі?
Коваленко Оксана Іванівна, вчитель-методист, вища
квал. кат., вчитель математики і інформатики спеціалізованої Чернігівської
загальноосвітньої школи I-III ст. №2 з поглибленим вивченням іноземних мов.
З 2011-2012 н.р. започаткована нова, але дуже затребувана
сучасними реаліями олімпіада - Всеукраїнська учнівська олімпіада з
інформаційних технологій. Звичайно я, як і кожен вчитель, який займається
підготовкою учнів до олімпіад, відчуваю постійну потребу в методичних матеріалах
при підготовці учнів до ІІ, ІІІ і ІV
етапів олімпіади. Дієву допомогу в цьому я постійно отримую від викладачів
кафедри Інформатики та ІКТ в освіті: з
2013 року викладачі кафедри систематично проводили курси для вчителів
міста і кращих учнів, тематичні вебінари при підготовці до ІІ і ІІІ етапів
олімпіад. Мені були надані індивідуальні консультації при розв’язуванні
олімпіадних завдань ІV етапу Покришнем Д.А., Літошем Ю.М., Тихоненко
О.О. Також хочу підкреслити дієву допомогу викладачів
кафедри при підготовці учнів до ІV етапу
олімпіад, а саме проведення як групових, так і індивідуальних консультаціях для
них.
Дуже корисним в
роботі вчителя є матеріал, викладений на блозі “Розвиток
творчої дитини. ІКТ
(tvorchistd.blogspot.com). Цікавою є співпраця з автором блогу Покришнем
Д.А, який постійно оновлює матеріали для підготовки
до олімпіади з інформаційних технологій і також дає можливість публікуватись як
вчителям, так і учням, які можуть запропонувати для перегляду свої авторські
розв’язки олімпіадних задач ІV етапу. Важливою складовою професійного
зростання мене як вчителя є можливість участі в науково-практичній
Інтернет-конференції «Інформаційні технології в навчальному
процесі 2014».
Така постійна співпраця з викладачами кафедри Інформатики та ІКТ в
освіті приносить плідні
результат. Тільки протягом двох останніх навчальних років мої учні – учні
спеціалізованої загальноосвітньої школи № 2 І – ІІІ ступенів з поглибленим
вивченням іноземних мов м. Чернігова досягли таких успіхів:
- 2013-2014 н.р.: Янченко Сергій, учень 11 класу, виборов диплом
ІІІ
ступеня на
ІV
етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій, Дасюк Антон, учень 9 класу, – диплом ІІ ступеня на Дистанційному турнірі з
інформаційних технології серед учнівської молоді;
- 2014-2015 н.р.: Дасюк Антон, учень 10 класу –
отримав диплом ІІ ступеня
на ІV
етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій, Фролов Дмитро, учень 8 класу, – диплом ІІІ ступеня на Дистанційному турнірі з
інформаційних технології серед учнівської молоді.
Що про вашу роботу думають учні?
Дасюк Антон, учень 11-Б
класу, спеціалізованої загальноосвітньої школи № 2 І-ІІІ ступенів з поглибленим
вивченням іноземних мов м. Чернігова, переможець ІV етапу Всеукраїнської учнівської
олімпіади з інформаційних технологій, диплом ІІ ступеня.
З 4 класу я захоплююсь інформаційними технологіями. Початком мого
спілкування з комп’ютером були створені мною комп’ютерні презентації, flesh-анімації,
відеоролики, а згодом захоплення
програмуванням. Участь у олімпіаді з інформаційних технологій є кроком до мого
майбутнього, яке я пов’язую з технологіями майбутнього. Тому підготовці до
олімпіади я приділяю значну увагу.
Під час розв’язування
задач ІІІ і 4 етапів олімпіади з інформаційних технологій я неодноразово
консультувався з викладачами кафедри Інформатики та ІКТ в
освіті. Дієву допомогу мені надали на тренувальних зборах підготовки до 4 етапу
олімпіади. Особливо цікавими були години, на яких ми вивчали Excel, які
проводив Сук А.П.
Окремо хочу виділити, що найважчим
розділом у вивченні інформаційних технологій є СУБД. Моделювання баз даних, створення форм,
запитів, звітів, макросів. Цей розділ є найскладніший і найцікавіший. Зрозуміти по-справжньому Access мені
допомогли консультації, які надавав Д.А. Покришень. Завдяки цьому спілкуванню,
мені вдалося зрозуміти основи та різні тонкощі в моделюванні та роботі БД.
При підготовці до олімпіади вже не перший рік
користуюсь матеріалами блогу «Розвиток
творчої дитини. ІКТ» Також, вважаю дуже цікавою є можливість, надана автором
блогу http://tvorchistd.blogspot.com/ , викладати власні авторські розв’язки,
серед яких є і мої власні рішення. Що спонукає до бездоганного розв’язання
задачі і також до можливості переглянути авторські наробки інших учнів і
вчителів.
Коткова Ангеліна, учениця Ніжинського ліцею
Ніжинської міської ради при НДУ ім. М. Гоголя, переможець конкурсу-захисту робіт МАН секції Комп'ютерні науки, диплом ІІІ ступеня.
Цього року я випускниця Ніжинського ліцею
Ніжинської міської ради при НДУ ім. М. Гоголя. Ось і позаду шкільні роки… Яскравим спалахом
промайнув випускний вечір, закономірним ланцюжком пройшли всі іспити ЗНО – і
настав час спогадів та самоаналізу.
Звісно, усе стає можливим завдяки майстерності
педагогів. Саме вони формували мій світогляд, укладали в мене свою душу, вчили
не боятися труднощів. Згадую рідну
Ніжинську гімназію № 3, затишний ліцей… Але «великою школою» для мене став
Чернігів. У цьому місті я пліч-о-пліч була із сильними конкурентами, які вчили
мене бути сильнішою і йти далі. Як результат – дипломи з української мови та
літератури, астрономії, інформаційних технологій, трудового навчання.
На
олімпіадах було не дуже складно, оскільки під час цих змагань головне –
сконцентруватися й написати все якнайкраще. А от на конкурсі-захисті
науково-дослідницьких робіт МАН України доводилося не лише написати роботу, а й
уміти представити свій продукт. Захист – це живе спілкування
з конкурсантами та членами журі, майстерність оригінально окреслити ту чи іншу
проблему й точно відчути пульс сучасної науки. Здобувши два дипломи перших
ступенів (у відділенні мовознавства та комп’ютерних наук), я розуміла, що це не
просто перемоги, а величезна відповідальність перед людьми, які в мене
повірили. Звичайно, слова глибокої шани адресую науковим керівникам Н.І.Бойко
та Д.В.Овчинникову. Але для мене було обов’язком здобути дипломи на ІІІ етапі,
щоб виправдати довіру журі: Т. П. Матюшкіної, Г. В. Баран
(секція «Українська мова»), Ю. В. Горошка (секція «Internet-технології
та WEB дизайн»). Дуже підтримав мене в підготовці до всеукраїнського етапу
конкурсу Д.А.Покришень, який надавав цінні рекомендації, учив бути впевненою у
своїх починаннях, вірити у свій проект і вміти його захищати. Два дипломи із
всеукраїнського етапу – це наш спільний результат, адже кожен із цих науковців надихав
мене до самовдосконалення, допомагав іти до незвіданого, вчитися задля майбутнього.
Про свою причетність до світу науки я усвідомила вже на самій зустрічі з
Президентом України Петром Порошенком, яка відбулася 18 травня цього року на
честь святкування Дня науки.
Я вдячна долі за знайомства з
високоінтелектуальними людьми, за цікавий та різноманітний світ олімпіад та
конкурсів, за рух вперед і вгору. Сподіваюся, що не загублюся серед сірої
буденності й у майбутньому стану людиною, корисною для українського
суспільства.
Коментарі
Дописати коментар