Неля Григорівна Лутченко працює
вчителем початкових класів двадцять три роки. Їй завжди було цікаво займатися
чимось новим, робити свої уроки насиченими, продуктивними, сучасними. Адже
завдання вчителя полягає в тому, щоб зацікавити дітей в своєму предметі,
привернути увагу учнів, щоб вони захотіли отримувати запропоновані ним знання,
і вчилися здобувати їх самі. Пошук ефективних методик привів Нелю
Григорівну до нових комп'ютерних
технологій.
Використання комп'ютерів на
уроках є дуже ефективним способом розвитку творчих здібностей молодших
школярів. Робота з ІКТ посилює інтерес учнів до навчання, робить заняття більш
цікавими, змістовними.
Комп'ютер вчителька використовує
на всіх етапах уроку: при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні,
контролі.
Одним з предметів, що вимагають
додаткових засобів навчання, є урок природознавства. Адже ці заняття вимагають
дуже багато наочності для кращого засвоєння матеріалу. І в цьому допомагає
комп'ютер з його необмеженими можливостями. Учні можуть
побачити своїми очима незвичайні рослини і тварин, помандрувати в захоплюючі
подорожі, побувати в космосі, а вже через хвилину спостерігати за дослідами.
На уроці математики за допомогою
рухомих малюнків дуже легко розкрити зміст дії додавання та віднімання,
множення та ділення.
Уроки, складені у вигляді
презентацій в Power Point, для Нелі
Григорівни є опорою для пояснення нового матеріалу у супроводі ілюстрацій і
відеосюжетів. Слайди, виведені на екран, прекрасний наочний матеріал, який не тільки
пожвавлює урок, але і формує смак, розвиває творчість школярів. Використання
анімації в слайдах дає яскравіше
уявлення про почуте на уроці. Малюнки, які «ожили», допомагають дітям краще
засвоїти новий матеріал і підвищують їх інтерес до предмету. Багато радості та
задоволення школярі отримують від хвилинок відпочинку (фізкультхвилинок),
створених в Power Point.
Це дуже захоплююча робота, але вона
потребує багато часу. По-перше, потрібно знайти необхідний ілюстративний
матеріал. У пошуках інформації виручають мультимедійні енциклопедії Кирила і
Мефодія, «Велика енциклопедія», «Дитяча енциклопедія», «Медична енциклопедія» і
ін. З цих енциклопедій Неля Григорівна використовує певну інформацію про
життєвий і творчий шлях письменників та поетів, художників, відомих людей, їх
портрети, ілюстрації, відеосюжети,
звукові фрагменти.
Відколи в учительки з’явилась можливість
користуватися Інтернетом, робити презентації стало набагато легше. Проблемою
«Використання ІКТ в початковій школі» займається чимало педагогів, тож
використовує досвід своїх колег.
Використання комп’ютера на уроках
дає дуже позитивний ефект. Покращилася успішність. Діти з нетерпінням чекають на такі уроки, тому що
знають: обов'язково буде
щось нове, цікаве, і прагнуть пізнавати все більше і більше.
Робота з мультимедійними засобами
приносить задоволення не тільки учням, але і вчителеві. Підтвердженням цьому
є участь у конкурсах, педагогічних ярмарках. В 2010 зайняла ІІІ місце в
районному педагогічному ярмарку «Використання інноваційних технологій у
навчально-виховному процесі». Має «Подяку» управління освіти і науки
Чернігівської обласної державної адміністрації за високу професійну
майстерність та участь у XIV обласному педагогічному ярмарку
«Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі». Неля Григорівна лауреат районного
етапу конкурсу «Учитель року-2011», в 2012 році зайняла ІІІ місце за розробку
уроків українського читання в конкурсі «Освітні технології в початковій
освіті», який проводив журнал «Учитель початкової школи», має друковану роботу
«Як зацікавити учня навчанням» в журналі «Трибуна».
розвиток шкіл,
які працюють за нетрадиційними навчальними програмами і отримують всебічно
розвинених молодих людей.
Коментарі
Дописати коментар