Матеріали вчителя початкових класів Нелі Григорівни Лутченко

Неля Григорівна Лутченко працює вчителем початкових класів двадцять три роки. Їй завжди було цікаво займатися чимось новим, робити свої уроки насиченими, продуктивними, сучасними. Адже завдання вчителя полягає в тому, щоб зацікавити дітей в своєму предметі, привернути увагу учнів, щоб вони захотіли отримувати запропоновані ним знання, і вчилися здобувати їх самі. Пошук ефективних методик привів Нелю Григорівну  до нових комп'ютерних технологій.
Використання комп'ютерів на уроках є дуже ефективним способом розвитку творчих здібностей молодших школярів. Робота з ІКТ посилює інтерес учнів до навчання, робить заняття більш цікавими, змістовними.

Комп'ютер вчителька використовує на всіх етапах уроку: при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі.
Одним з предметів, що вимагають додаткових засобів навчання, є урок природознавства. Адже ці заняття вимагають дуже багато наочності для кращого засвоєння матеріалу. І в цьому допомагає комп'ютер з його необмеженими  можливостями. Учні можуть побачити своїми очима незвичайні рослини і тварин, помандрувати в захоплюючі подорожі, побувати в космосі, а вже через хвилину спостерігати за дослідами.
На уроці математики за допомогою рухомих малюнків дуже легко розкрити зміст дії додавання та віднімання, множення та ділення.
Уроки, складені у вигляді презентацій в Power Point, для Нелі Григорівни є опорою для пояснення нового матеріалу у супроводі ілюстрацій і відеосюжетів. Слайди, виведені на екран,  прекрасний наочний матеріал, який не тільки пожвавлює урок, але і формує смак, розвиває творчість школярів. Використання анімації в слайдах дає  яскравіше уявлення про почуте на уроці. Малюнки, які «ожили», допомагають дітям краще засвоїти новий матеріал і підвищують їх інтерес до предмету. Багато радості та задоволення школярі отримують від хвилинок відпочинку (фізкультхвилинок), створених в Power Point.
Це дуже захоплююча робота, але вона потребує багато часу. По-перше, потрібно знайти необхідний ілюстративний матеріал. У пошуках інформації виручають мультимедійні енциклопедії Кирила і Мефодія, «Велика енциклопедія», «Дитяча енциклопедія», «Медична енциклопедія» і ін. З цих енциклопедій Неля Григорівна використовує певну інформацію про життєвий і творчий шлях письменників та поетів, художників, відомих людей, їх портрети,  ілюстрації, відеосюжети, звукові фрагменти.
Відколи в учительки з’явилась можливість користуватися Інтернетом, робити презентації стало набагато легше. Проблемою «Використання ІКТ в початковій школі» займається чимало педагогів, тож використовує досвід своїх колег.
Використання комп’ютера на уроках дає дуже позитивний ефект. Покращилася успішність. Діти з нетерпінням чекають на такі уроки, тому що знають: обов'язково буде щось нове, цікаве, і прагнуть пізнавати все більше і більше.
Робота з мультимедійними засобами приносить задоволення не тільки учням, але і вчителеві. Підтвердженням цьому є участь у конкурсах, педагогічних ярмарках. В 2010 зайняла ІІІ місце в районному педагогічному ярмарку «Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі». Має «Подяку» управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації за високу професійну майстерність та участь у XIV обласному педагогічному ярмарку «Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі». Неля Григорівна лауреат районного етапу конкурсу «Учитель року-2011», в 2012 році зайняла ІІІ місце за розробку уроків українського читання в конкурсі «Освітні технології в початковій освіті», який проводив журнал «Учитель початкової школи», має друковану роботу «Як зацікавити учня навчанням» в журналі «Трибуна».
           Сучасний школяр, який живе у світі айфонів, планшетів та інших гаджетів, уже не хоче сидіти за партою, слухати вчителя 45 хвилин, щоб потім виконати домашнє завдання і отримати оцінку. Діти інформаційного суспільства хочуть здобувати знання по-новому. Тому класична шкільна освіта еволюціонує, Міністерство освіти та науки розробляє нові стандарти освіти, також схвалює

розвиток шкіл, які працюють за нетрадиційними навчальними програмами і отримують всебічно розвинених молодих людей.

Коментарі