ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПІДТРИМКИ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН У РОБОТАХ МАН

Впровадження комп'ютерної техніки в навчальні заклади відкриває широкі можливості для покращення процесу навчання. Використання програмних продуктів забезпечує реалізацію таких принципів навчання, як науковість, наочність, доступність, активність і самостійність.
Комп'ютерні програми забезпечують не тільки формування знань і умінь, робота на комп'ютері сприяє розвитку творчих здібностей учнів. При цьому комп'ютерні програми виступають доповненням до основного навчального матеріалу або як засіб, що підвищує результативність навчання.
Особлива взаємодія та доповнення навчального процесу засобами ІКТ можна спостерігати при вивченні природничих дисциплін, так як наповненні великою кількістю демонстраційного матеріалу.

Впродовж останніх трьох років нами було підготовлено ряд робіт для забезпечення підтримки навчання природничих дисциплін у Чернігівське територіальне відділення МАН України відділення комп’ютерних та технічних наук, які отримали схвалення на обласному та республіканському етапах конкурсу.
1.    «Хімічний помічник». (Бурмака І.А., гімназія №31 гуманітарно-естетичного профілю, м.Чернігів). Диплом І ступеня обласний етап. Диплом ІІІ ступеня всеукраїнський етап.
Мета роботи полягала у застосуванні комп'ютерних технологій при навчанні хімії в середній загальноосвітній школі, а також використання їх для хімічних розрахунків у лабораторіях та в промисловості. В результаті роботи було розроблено програмний засіб Хімічний помічник.
Даний програмний продукт може вивчатися на заняттях дисципліни «Інформатика» та бути використаним при вивченні різних тем з курсу «Хімія».
Хімічний помічник є універсальною програмою для виконання хімічних обчислень, яка знадобиться не тільки школярам, а й тим хто працює в хімічних лабораторіях та на виробництві.
2.    «Гербарій Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка». (Халіманенко Т.К., Чернігівський обласний педагогічний ліцей для обдарованої сільської молоді). Диплом І ступеня обласний етап.
Мета роботи полягала у впровадженні та використанні інформаційних технологій у навчальні та наукові заклади, спростити роботу з веденням та використанням гербарної колекції. В результаті роботи було розроблено інформаційну систему обліку гербарної колекції HB (ГербарійЧернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка).
Новизна роботи полягала в теоретичній та практичній розробці ІС, яка суттєво спрощує роботу з даними та виконує широкий спектр завдань. На відміну від паперової версії каталогу гербарію, інформаційна система «Гербарій Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка» має безліч переваг, а саме швидкий пошук потрібних даних, багато користувачів може нею користуватись одночасно та інші. Методично орієнтована на навчально-виховний процес в школах та ВУЗах України.
Для роботи розробленої інформаційної системи  можна використовувати будь-який комп’ютер, що працює під управлінням ОС сімейства  Windows та встановленою СУБД Access версії 2007 та вище. Виведення сформованих звітів можна реалізувати використовуючи будь-які принтери, а також експортованих у формат RTF або HTML можна використовувати стаціонарні комп’ютери, ноутбуки, нетбуки, планшети, смартфони та деякі мобільні телефони які працюють під керуванням будь-якої ОС.
3.    «Пристрій для дослідження механічного руху тіл з використанням датчика комп’ютерного маніпулятора». Спільно з д.п.н., професором Давиденком А.А. (Каржаневський О., Чернігівський обласний педагогічний ліцей для обдарованої сільської молоді). Диплом І ступеня обласний етап. Диплом ІІ ступеня всеукраїнський етап.
Робота присвячена дослідженню можливості створення пристрою для дослідження механічного руху з використанням датчика комп’ютерного маніпулятора та відповідного програмного забезпечення. В результаті роботи було розроблено програмний засіб DinamicMouseX86 (DinamicMouseX64).
При розробці програмного продукту основну увагу було приділено: україномовному інтерфейсу, ліцензійній чистоті, проведенню реальних динамічних експериментів, врахуванню факторів зовнішнього впливу, що важливо для неідеалізованого експерименту, необмеженості у параметрах та їх значеннях, відсутності складного та майже нульовій вартості додаткового устаткування, простоті налагодження та проведення дослідів, широкому спектр застосування (для різних видів руху), безпеці учасникам експериментів.
Крім того взаємозв’язок з програмним засобом Gran1, подальше вдосконалення та розширення можливостей використання якого, автоматично розширить функціональні можливості опрацювання даних експериментів отриманих за допомогою DinamicMouseX86 (DinamicMouseX64).

Коментарі