Про проведення IІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій

Метою проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з  інформаційних технологій є стимулювання творчого самовдосконалення учнів, зацікавлення їх у поглибленому вивченні інформатики; виявлення та розвиток обдарованих учнів, сприяння розвитку алгоритмічного мислення у школярів, підвищення інтересу до інформаційних технологій.

Апаратне та програмне забезпечення

             Олімпіаду доцільно проводити на комп’ютерах із операційними системами Windows XP/Vista/7/8. 
            Визначити програмне забезпечення для проведення IІІ етапу олімпіади таким чином. Завдання олімпіади розраховані на виконання у середовищі MS Office 2010 Professional. Додаткове прикладне програмне забезпечення надається, якщо воно заплановано авторами завдання олімпіади.
Учасникам олімпіади забороняється користуватися власною літературою, друкованими або рукописними матеріалами, засобами комунікації (Інтернет, мобільні телефони, електронні носії інформації тощо).
Оргкомітет олімпіади на час проведення турів олімпіади має забезпечити неможливість взаємодії учасників олімпіади з використанням мережевих технологій, в тому числі і бездротових.

Завдання олімпіади

Олімпіада проводиться у 2 тури.
І тур: Комплексне, інтегроване завдання на використання офісних інформаційних технологій, що вивчається в курсі «Інформатика» (крім програмування на VBA).
ІІ тур:Тестування із використанням тестів різних типів, яке охоплює всі напрямки курсу «Інформатика» (окрім програмування) та виконання окремих завдань незв’язаних тематично.
Зміст завдань для III етапу олімпіади базується на навчальній програмі з курсу «Інформатика» профільного та поглибленого рівнів. Автори задач готують критерії оцінювання завдань, визначають розподіл балів по кожному критерію та виносять на обговорення журі. Журі на засіданні обговорює та затверджує критерії та розподіл балів до початку перевірки завдань.
Завдання 1-го туру (практичного) розраховане на 4 години,    формулюється як тематично цілісне і складається з декількох задач.
Кожна з задач повинна розв’язуватись виключно засобами відповідного умові задачі програмного засобу з пакету офісних додатків MS Office. Особливістю завдання є його комплексність  - авторами моделюється життєва ситуація з певної галузі людської діяльності.
Запропоновані завдання повинні вирішуватися за допомогою засобів офісних додатків, що передбачає у:
1)    текстовому процесорі: створення текстового документу із використанням засобів форматування, редагування та пошуку,  вбудованих та звязаних обєктів, стилів, посилань та розсилок, засобів рецензування;
2)  табличному процесорі: створення та опрацювання табличних даних із використанням засобів форматування, редагування, фільтрації, сортування та пошуку,  вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, вбудованих функцій та засобів аналізу даних, ділової графіки;
3)    системах управління базами даних: проектування моделі бази даних та її реалізація з можливістю опрацювання даних на рівні таблиць, запитів, форм та звітів (форматування, редагування, пошук, фільтрація, сортування та обчислення за допомогою вбудованих функцій);
4)    програмі для створення презентацій: проектування моделі презентації та її реалізація із використанням засобів форматування та редагування, анімації, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів, посилань, створення навігації по слайдах, використання елементів керування.

        Під час роботи над завданням учасник самостійно обирає послідовність виконання окремих його складових. Кожна задача оцінюється визначеною кількістю балів відповідно до критеріїв. Результатом роботи учасника є загальна сума балів за кожну виконану задачу. 
         Учасникам забороняється використання VBA та програмних засобів, які не вказані у завданні. Файл-розв’язок не повинен містити копії змісту файлів-зразків (наприклад учаснику надано файл-зразок у вигляді скріншоту сторінки текстового документа, і учасник здав на перевірку копію цього скриншоту у файлі-результаті). Необхідно звернути увагу на неприпустимість використання у файлах-розвязках абсолютних посилань. 
        
         Завдання 2-го туру (теоретичного) включає невеликі за обсягом завдання та тестові питання. Завдання цього туру учасник виконує письмово. Зміст завдань формується авторами за принципом Державної підсумкової атестації з інформатики та складаються з тестів закритого типу та відкритого типу з короткою відповіддю, яка може містити виключно число, слово або послідовність символів.

Коментарі