Постановка цілей — важлива навичка, яка допомагає учням організовувати свої дії, концентруватися на важливих завданнях та досягати успіху. Саме на початку нового навчального року найбільш вдалий час, щоб потренуватися у цьому разом із учнями! Разом із компанією Wacom ми розробили методичку уроку для середньої та старшої школи, яка допоможе прокачати цю навичку. Під час такого уроку учні зможуть визначити свої особисті та колективні цілі на рік, а також навчитися користуватися різноманітними інструментами для планування і відстеження прогресу.
Цілі уроку
- Навчити учнів ставити реалістичні та досяжні цілі.
- Ознайомити з інструментами для планування і відстеження цілей.
- Сприяти роботі в групах та розвитку комунікативних навичок.
Матеріали та інструменти
План уроку
Початок уроку: що таке ціль? (15 хвилин)
На початку уроку вчитель пояснює важливість постановки цілей і як це допомагає в житті. Тут можна запитати, як учні розуміють поняття «ціль» і вже у дискусії дійти до спільного визначення, наприклад, ось такого:
«Ціль» — це конкретний результат або бажаний стан, до якого прагне людина чи група протягом певного періоду часу. Ціль визначає напрямок дій і є орієнтиром для планування та прийняття рішень. Вона може бути короткостроковою або довгостроковою, а також особистою або колективною.
Також можна запитати, чи є в учнів звичка ставити цілі та досягати їх. Які з цілей їм не вдалося досягнути — і чому, на їхню думку, так сталося. Далі можна провести мінідискусію на тему «Чому ставити і реалізовувати цілі важливо». Ідеї учнів можна записувати і виводити на інтерактивну дошку за допомогою графічного планшета Wacom One 13 touch.
Також можна поділитися з учнями дослідженням навичок майбутнього зі Всесвітнього економічного форуму і пояснити, що вміння ставити і досягати цілі, а також — мотивувати себе на це, важлива запорука майбутнього успіху.
Далі попросіть учнів назвати приклади короткострокових та довгострокових цілей. Варіанти можна записувати на дошці, а ще краще — візуалізувати та вивести на інтерактивну дошку за допомогою графічного планшета Wacom One 13 touch. Завдяки додаткам Explain Everything, Pear Deck, Kam, можна робити замальовки або використати техніку скетчингу, демонструючи її на дошці або телевізорі.
Ще один варіант цієї вправи — вивести на інтерактивну дошку перелік цілей і попросити дітей прокоментувати, довгострокова це ціль чи короткострокова, та аргументувати, чому вони так вважають. Можна використати власні приклади або взяти з цього переліку:
Також варто зупинитися на питанні мотивації. Поясніть учням, що важливо визначити «чому» для кожної цілі. Наприклад, «Я хочу покращити оцінки з математики, щоб вступити до хорошого університету і мати більше можливостей у майбутньому.”
Ще одна складова, яка підсилить мотивацію досягнення цілей, це їхня досяжність та конкретність. Саме тому їх часто формулюють за допомогою методу SMART, що дозволяє зробити їх конкретними, вимірюваними, досяжними, актуальними та обмеженими в часі. Можна показати учням відео нижче і попросити підкреслити, як у цілях, наведених вище, відображені ці принципи. Наприклад, у чому різниця між метою «Читати одну додаткову книгу з літератури щомісяця наступні три місяці» та «Більше читати»? Як принципи SMART відображені у формулюваннях вище, і порозмірковувати з учнями, чому конкретні цілі мають більше шансів бути втіленими у життя.
Робота в групах: цілі для класу (30 хвилин)
Тепер запропонуйте учням потренувати навички постановки цілей на практиці. Для цього оберіть разом 4–5 цілей для всього класу, над якими клас може працювати цілий рік. Це можуть бути досягнення, проєкти або участь у конкурсах у таких сферах як наука, спорт, мистецтво, волонтерство. Далі учні діляться на групи, і кожна обирає ціль, над якою вона буде працювати.
Вони мають обговорити точне формулювання цілі, використовуючи метод SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound) та записати їх на ватмані. Далі кожна група розробляє план дій для досягнення поставлених цілей. Визначають конкретні кроки, необхідні ресурси та строки виконання. Використовуючи графічний планшет Wacom One 13 touch, учні створюють візуальні представлення своїх планів — схеми, малюнки або інфографіку.
Учні можуть використати для цього програму Limnu, малюючи за допомогою пера та планшета. Ще один варіант — створити ментальну мапу, де центральною темою буде їхня основна мета, а навколо неї — підцілі та кроки для досягнення. А якщо залишитися час можна ще створити мудборд або дошку візуалізації: у Pinterest або Google картинках пошукати зображення, які символізують їхні цілі, мотиваційні цитати та ключові дати. Також усі описані вище кроки можна замалювати на ватмані і відобразити на стікерах.
Приклади ментальних карт (та )
Приклади мудбордів
Кожна група презентує свої цілі та плани іншим групам. Обговорюються ідеї та можливі труднощі. Вчитель за допомогою програми Collarboard на планшеті Wacom One 13 touch може створити загальний лист «Цілі класу» і вивести на інтерактивну дошку, де в режимі реального часу створити колективну мапу річних цілей, щоб учні могли надихатися нею весь рік. Інший варіант — можна запропонувати учням скомпонувати колективний ватман на цю тему.
Індивідуальна робота: персональні цілі (30 хвилин)
Альтернативою груповій роботі може стати вправа на персональні цілі. Тут кожен учень визначає свої особисті цілі на рік. Вони можуть бути пов’язані з навчанням, хобі або особистісним розвитком. Учні створюють персональні дошки в Trello (або аналогічному інструменті) для відстеження своїх цілей та прогресу. Використовують списки, картки та дедлайни для організації своїх завдань. Аби ознайомити учнів з інструментом можна поділитися з ними цією інструкцією.
Завантажити інструкціюЩе один варіант, який можна використати для старшої школи, це запропонувати їм запланувати власні цілі у Notion. Для цього познайомте учнів із цією інструкцією і запропонуйте створити власну дошку. Це завдання можна виконувати у форматі «перевернутого класу»: до уроку дати учням завдання переглянути відео за пошуком «персональні цілі/лайфхаки в Notion/Trello», а на уроці вже безпосередньо працювати з інструментами.
Завантажити інструкціюДля підсилення мотивації запропонуйте учням за допомогою планшету Wacom One 13 touch або створити колаж натхнення з картинок у вільному доступі, а ще краще — за допомогою програми Limnu намалювати його самотужки. До того ж згідно із дослідженнями, малювання також дозволяє підвищити психологічну стійкість та дозволяє краще впоратися з негативними емоціями, що дуже важливо на шляху до мети.Далі учні можуть презентувати деякі зі своїх цілей. Або можна опитати клас на найпопулярніші цілі шляхом голосування (у навчанні та хобі). І далі за допомогою програми Collarboard на планшеті Wacom One 13 touch створити загальний лист «Наші цілі» і вивести на інтерактивну дошку, де в режимі реального часу створити мапу цілей, які найчастіше повторюються.
Рефлексія (5–7 хвилин)
У кінці уроку радимо провести коротку рефлексію. Для неї можна обрати кілька запитань із переліку:
- Що нового ви дізналися про себе під час цього уроку? Як це може вплинути на ваші майбутні плани та цілі?
- Як ви плануєте підтримувати мотивацію та не втрачати фокус на своїх цілях? Які стратегії ви будете використовувати?
- Як ви будете відстежувати свій прогрес і робити коригування за необхідності? Як часто ви будете переглядати та оновлювати свої плани?
Особливо варто зупинитися на другому питанні. Тут слід дати учням такі поради:
- Записуйте свої досягнення і відстежуйте прогрес. Це допоможе вам бачити свої успіхи і надихатися на подальші дії.
- Встановлюйте невеликі нагороди за досягнення проміжних цілей. Це підвищить вашу мотивацію та зробить процес більш приємним.
- Діліться своїми цілями з друзями, родиною або вчителями. Підтримка і заохочення від інших можуть бути потужним стимулом.
- Завжди зберігайте позитивний настрій і вірте в свої сили. Навіть якщо ви натрапите на труднощі, пам’ятайте: кожна невдача — це можливість навчитися чомусь новому.
Цей перелік радимо попередньо візуалізувати за допомогою додатків Limnu або Collarboard на планшеті Wacom One 13 touch, адже візуалізовані тези запам’ятовуються набагато краще.
Домашнє завдання
Попросіть учнів регулярно оновлювати свої дошки, відстежуючи прогрес у досягненні цілей. Було б добре раз у три місяці або семестр виділяти час на виховних годинах, щоб учні могли ділитися прогресом.
Цей урок допоможе учням розвинути навички постановки цілей, планування та самоорганізації. Використання сучасних інструментів, таких як графічний планшет Wacom One 13 touch та програми для тренування, зробить процес цікавим та ефективним. Поставлені цілі стануть не лише орієнтирами для досягнення успіху, але й важливою частиною розвитку особистості кожного учня.
Автор: Новини партнерів
Коментарі
Дописати коментар