Розвиток логіки алгоритмічного мислення учнів середньої школи та перші кроки програмування в середовищі Scratch

У сучасному світі, де комп’ютерні технології займають неабияке місце, нове покоління змушене постійно вдосконалювати свої вміння та навички. Ці зміни спонукають, навіть примушують, дітей вчитися користуватися комп’ютеризованою технікою. Побут, школа, розваги – у всіх цих сферах присутні «розумні» машини, які здатні полегшувати життя. Наприклад, пральна машина містить невеликий комп’ютер, який запрограмовано на виконання певних алгоритмів; чи стаціонарний комп’ютер, який виконує цілу низку команд, тим самим надаючи користувачу різноманітні можливості для його використання.
Програмування – це процес написання, проектування або тестування комп’ютерних програм. Зараз саме програмування є незамінною складовою багатьох сучасних професій. У зв’язку з технічним прогресом, доцільно розвивати логіку алгоритмічного мислення учнів та вивчати «перші кроки» програмування в середній школі. 
Scratch - інтерпретована динамічна візуальна мова програмування. Вона має за мету навчити дітей поняттю програмування та складання алгоритмів для декількох героїв, пов’язаних між собою. Дане середовище дозволяє дітям створювати власні анімовані та інтерактивні історії, мультфільми та ігри.
Коли учні створюють проекти в Scratch, вони опановують навички 21 сторіччя, які їм будуть необхідні для успішної самореалізації та майбутнього успіху:
-                творче мислення;
-                вільне спілкування;
-                системний аналіз;
-                використання технологій;
-                ефективна взаємодія;
-                проектування;
-                постійне навчання.


Автор вчитель інформатики Чернігівської СЗОШ №2 Сущова Катерина Олександрівна

Коментарі